Спостерігач.
Перш ніж приступити до реставрації на Новій західній провели консервацію 2003 р. Отвори, що залишилися в стінах від дубових стяжок 17 ст., які згнили, залили розчином. а верх стін надбудували не на 17 ст., а на кін. 18, за тією, як ви її називаєте "загадковою" фотографією - це бійниці для рушниць, сліди перебудови кінця 18 ст. Не було сенсу фантазувати на раніші етапи, і Пламеницька використала це джерело.
Цікаво інше.
Я достеменно знаю, що за весь час реставрації - обмірів, дослідження і будівництва, за проектом Пламеницької з 2003 до 2008 р. на ВСІ роботи на башті Н.Західній було витрачено лише 1 млн 200 тис.грн. разом з перекриттями і галереями (в перерахунку на ціни 2011 р.). А на "ліквідацію аварійного стану" НІАЗ запросив... 5 млн 200 тис. - лише "консерваційний дах" львівських реставраторів і камянецьких будівельників, який не витримав і одного сезону (весь дірявий), потягнув 300 тис. (проект - 60). Щоб замурувати стіну що впала, потрібно було не більше мільйона. І залізобетонне перекриття тут ні до чого, а вода, що попала в стіну через халтурний монтаж лотків. Саме оте перекриття, на яке всі кидаються, досі башту і тримає, бо воно зроблено професійно. Тому спочатку кричали, що Пламеницька безграмотна, а тепер вирішили його залишити. З чого б це? Хтось бачив, щоб стіни відійшли від перекриття - ніхто. Тому не в перекритті справа. І проект водоскиду через лотки був нормальний - суцільні камяні лотки в стіні, але будівельникам було ліньки шукати потрібні блоки каменя, от вони й наліпили з кусочків. Стіна, в яку запустили воду, повинна обрушитися - це знає будь-який будівельник. А от з Пламеницькою спеціально не уклали договору на авторський нагляд - бо запросили непрофільну будівельну фірму, і щоб Пламеницька не пхалася в приховані роботи, її "не турбували".Якби її вина як автора дійсно була, її б затягали до прокуратури, вже камянчани в цьому би собі не відмовили. Пламеницька відразу написала Горшунову, що треба робити, щоб в три місяці відновити башту ще минулого року. Але це вартувало би не 5 мільйонів, на максимум один, тому все взяв в свої руки Фенцур і Ко - треба грошей побільше, всім треба. Створили комісію, в яку Пламеницьку як автора навіть не включили (були зобовязані) і доручили новий проект львівянам, Горницькій. А де поділася Горницька? Чому про неї всі забули? Напроектувала стовп в башті і злиняла, а робочий проект робити відмовилася, бо знала, що то дурниця. Проект зробили архітектори - з Хмельницького - не реставратори, але "свої люди". А Пламеницька з ідіотами справи мати не хоче, і правильно робить.
Ще цікаво, чому коли впала башта Польської брами, ніхто такого галасу не здіймав, хоч там стопудово вина заповідника, Фенцура. Воно тріщало давно, і ніхто уваги не звертав, бо заповідник до тих коштів на реставрацію не мав відношення, вони пройшли би мимо. І вже зовсім цікаво, що польську башту так і не доробили, тих великих отворів там не має бути, а все кинули і знов звинуватили Пламеницьку. Це просто смішно.
Старе місто забудовують будинками, які напроектував і сам собі напогоджував директор заповідника Фенцур, вже й памяток не видно (один сундук над вірменським бастіоном чого вартує - затулив домініканський комтьол з боку замку), Польський ринок зіпсований, вулиця Правосуддя - один сором з боку Нового плану, на Татарській поряд з істфактм університету зруйнували дві памятки архітектури, два будинки, щоб Дарчук збудував "чудо-готель Клеопатра" для туристів (ви уявляєте міру цинізму?) - і це національний заповідник! Ніби ніхто в Камянці нічого не бачить, НІАЗ, істфак, викладачі і студенти, які вивчають історію міста. Спостерігаю за цим Богом забутим містом вже не перший рік, і дивуюся терпінню тої ж Пламеницької, я б уже давно це все покинув, нехай доведуть все до ручки, це ж їхнє місто! Перетворили заповідник на будівельний майданчик, торгують ділянками у всіх на очах, нищать середньовічні фундаменти - паркан біля ратуші закрив котлован, в якому знищили середньовічні підвали за згодою Фенцура, який перший будує архітектурні потвори в національному заповіднику. Хтось правильно сказав - настала " епоха трієчників". Що ж, панове, вперед!