Jump to content
Замки и Крепости Украины - Форум

Spalax

Пользователи
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Spalax last won the day on February 7

Spalax had the most liked content!

Community Reputation

21 Хороший

About Spalax

  • Rank
    Ополченец

Информация

  • Пол
    Не определился
  • Город
    Ternopol

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. В "Akta grodzkie I ziemskie z czasow Rzeczypospolitej Polskiej Bernardynskiego" часто згадується Labantha/Lambantha, зокрема Том 12, сторінка 138 : цікаво, тут мається на увазі прізвище чи населений пункт?
  2. На основі мапи Grodzieckiego складено "Descriptio Veteris Et Novae Poloniae...". Там є згадка про місто Labetauola:
  3. @Arsen Замки -Тернопільщини зацікавив ваш спосіб вимірювання відстаней між містами, наведений вище. І все ж, на яке село/села вкаже ваш спосіб у випадку Лабантвели?
  4. Ось тут цікавий нюанс, на мапі 1675 р. аж цілих 2 Кодеско vkraina.com
  5. Є версія, що на місці сучасного с. Купчинці (1312 - перша згадка) існувало місто Бродилів і ще в 11 ст. було зруйноване тому Купчинці з його замком і розміщенням на березі Стрипи - також важливий претендент на Лабантвелу http://irp.te.ua/kupchy-ntsi-selo-v-ternopil-s-kij-oblasti/ http://www.zamky.com.ua/zamki/kupchynskyj-zamok-u-seli-kupchyntsi/ Але тоді Краснопіль і Лабантвела - різні міста
  6. Підтримую автора Судячи з мапи з районом пошуку Лабантвелу слід шукати на березі Стрипи - Найкраще для цього підходять теперішні Купчинці і Ішків, де були замки 16-17 ст. Їх сліди є на мапі Фон Міга Про Краснополіс -не згідний з автором. Як я вже писав в темі про замок Ішкова Ф.Ф. Вердум рухався з Купчениць/Денисова до Козови Тому найбільш ймовірніших претендентів на "місто" два, рівновіддалені від ймовірного шляху мандрівника, і обидвоє відображались на різних історичних мапах: Плотича та Ішків. Ішків в 18ст. належав Потоцьким. В Йосифінській метриці за 1787 р. сказано: “wsi Iszczkowa z Rosochowadzcem w Polowie do W. Teofili z Potockich Hrabiny Moszynskich, w drugey zas rowney Polowie do W. Benedykta Rzeczyckiego Dziadzecznym Prawem nalezaczego do Dziaku” Отже Ішків цілком міг бути Лабантвелою і/або Краснополем
  7. Про Дворище, - тепер частину с. Ішків, поруч якої знаходиться замчище. "Дворище – господарська одиниця, заснована на кровній спорідненості та спільній власності. У Великому князівстві Литовському було визнано державою за одиницю оподаткування." http://www.m-hrushevsky.name/uk/History/1896/EkonStanDnister16st/3Dvorysche.html "Дворище відоме у нас вже з XIV в. (і то спеціально на галицькім ґрунті), але існувало, безперечно, й давніше, бувши, можна думати, початковою клітиною в сформуванні суспільно-політичного укладу; відомості про нього докладніші маємо лише з XVI в., коли та форма вже заникала, але в кутках глухих, менше зачеплених тогочасними перемінами в громадськім устрої, держалася ще в значній цілості,... В середині XVI в. виступає воно вже в стані упадку, близьке до заникання, але ще не стратило цілком свого значіння; уважаючи на важність сієї форми в економічнім і взагалі суспільнім укладі нашого народу... Дворища мають свої назви, звичайно, взяті з імен селянських: очевидно, головний осадник, що був і заступником дворища правним і економічним, давав йому й своє ім’я; його рід і був осередком дворищної спілки." Цей ойконім підтверджує, що тут щонайменше з XIV ст. було поселення (виглядає досить вірогідною 1430 р. - перша згадка про Ішків) У книзі "Походження назв населених пунктів Тернопільщини" Д. Бучко так пояснює назву села Ішків (Єшків): "Утворено від антропоніма Ішко за допомогою суфікса - ів. Ішко - можливий варіант імені Йосип, Ісько, Єсько - варіанти імені Йосип." Ймовірно дворище заснував Йосип.
  8. Дуже цікава Карта-схема оборонних споруд Тернопільщини" за матеріалами праць Мацюка О.Я. На даній схемі позначено замок у Ішкові. Мапа в цілому: Легенда до мапи: Частина мапи із відміченим Ішківським замком:
  9. Пропоную поглянути на розміщення замку в Ішкові ще під одним ракурсом: Територія між річками Стрипою та Тудинкою являє собою своєрідний вузький півострів до 2 км із заходу на схід і 9 км із півночі на південь. Русла рік практично неможливо пересікти, - настільки вони сильно-заболочені, навіть у наш час. Підхід з півночі захищає Ішківський замок.
  10. у книзі Cudzoziemcy w Polsce : L. Naker, U. Werdum, J. Bernoulli, J.E. Biester, J. J. Kausch (стор. 160) можна прочитати згадку із подорожі Ulrich von Werdum, 1671 року, яка стосується місцевості між Купчинцями і Козовою: З тексту зрозуміло, що від Купчинець до Козови відстань 2 милі (15 кілометрів), в дорозі видно по праву руку на відстані біля милі (приблизно 7 км) - місто Krasnopolis? (далі автори дають примітку що такого міста в цій стороні нема). Якщо помилка лише в назві, то найбільш ймовірніших претендентів на "місто" два, рівновіддалені від ймовірного шляху мандрівника, і обидвоє відображались на різних історичних мапах: Плотича та Ішків. Які будуть думки про це?
  11. Нарешті вдалось ще раз побувати на замчищі, цього разу з фотоапаратом. Дозволю собі трохи самодіальності, щоб візуально підкреслити його обриси. Зелень вже частково розпустилась і не дозволяє чіткіше прослідкувати релєф. Західний вал із "в'іздною брамою" "В'їздна брама", примітно, що частина внутрішнього двору залишилась все таки не забудованою Південний вал в основному вільний від рослинності Східний вал нависає над заплавою Стрипи на 3-4 метри Вражає геометрія. так сходиться східний і північний вал Це ж місце зі сторони річки
  12. хто працював або зустрічав таку книжку? https://openlibrary.org/books/OL4587747M/Lustracja_wojewo%CC%81dztwa_ruskiego_1661-1665. особливо цікавить 3 том
  13. На мапі 1770 р. Regni Poloniae, Magni Ducatus Lithuaniae Provinciarum Foedere et Vasallagio illis junctarum, et Regionum vicinarum, Nova Mappa Geographica Jezakow позначено як "Miasteczko" Також хочу відмітити, що в приміщенні читального залу ЦДІАЛ є "Карта-схема оборонних споруд Тернопільщини" за матеріалами праць Мацюка О.Я. На даній схемі позначено замок у Ішкові.
  14. Були сподівання що про замок є згадка у описі до мапи (оскільки вона призначалась для військових, - до неї йшов коротки опис всього що можна викорастати у військовій справі, зокрема оборонних споруд, також рельєфу, рік, лісів...) Опис вдалось роздобути завдяки Prof. Dr. Bogusław Dybaś з "Polska Akademia Nauk Stacja Naukowa w Wiedniu" Проте нажаль тут замок не згадується Можливо на кінець 18 ст. це і справді були руїни і ніякого оборонного значення не мали... В кого є ще варіанти щодо джерел можливої інформації про замок?
  15. До слова... замчище серйозно постраждало в наслідок 2х світових воєн. Так фронт над Стрипою тримався з вересня 1915 по червень 1916 джерело також протягом квітня-липня 1944 року. Як видно з фото 1915 року окопи та інші позиції військ та техніки проходили безпосередньо по місцю замку, а у 1944 Ішків був майже повністю знищено. Тому не дивно що сьогодні слабо, або зовсім не локалізується північні бастіони замку. На фото також видно переправу між ворогуючими сторонами що знаходились по обидва боки річки, відповідно в Ішкові і Богатківцях. Якщо це місце для мосту було для військових зручним у 1915 році, то можливо переправа тут існувала і кількома століттями раніше, у час розбудови замку?
×