Перейти к содержимому
Замки и Крепости Украины - Форум
HOUSE MD

Tarnopol AD 1608

Recommended Posts

На своєму блозі Толік опублікував план м. Тарнополя складений професором Варшавської політехніки М. Бриковською [Maria Brykowska]. [1] Даний план був складений у 1998 році на основі записів та схем о. Єзуітів, котрі перебували у Тарнополі в 1608 році.[2]

Перше, що викликає здивування: занадто "низьке" розміщення південного валу - південну лінію укріплень, враховуючи рельєф, логічніше було розмістити більш північніше. Але зараз не про це. Прошу звернути увагу на об'єкт позначений мною цифрою "1" на плані М.Бриковської.

post-8-0-96612100-1371583506_thumb.jpg

Згідно підпису до плану (е), там позначено стару божницю (синагогу). Але вона чомусь "відірвана" від вулиці Старошкільної (синагоги називались також школами). Також зверну увагу, що свій план п. М.Бриковська склала на топооснові 1902 року; на цій же топооснові було складено і план міста Тарнополя 1908 року. І що ми бачимо ? Під номером "63" на ньому позначено стару божницю у тому місці, що вказує п. Бриковська :unsure:

post-8-0-00009900-1371584455_thumb.jpg

Але на плані Антоніо Пасарелі (1797 рік) ми бачимо, що стара синагога (позначено літерою "с") розміщена значно північніше - там де на топооснові 1902 року я позначив об'єкт числом "2".

post-8-0-26686000-1371585737_thumb.jpg

І якщо цей план можна вважати не точним, то на плані 1925 року ми чітко бачимо розташування старої синагоги на вулиці Старошкільній (позначено числом "23" на плані):

post-8-0-86830800-1371585890_thumb.jpg

Таким чином, приходимо до висновку, що п. М.Бриковська допустилась помилки в локації старої сигагоги через використання помилкового плану. Одночасно стає зрозумілим локація старої синагоги деякими краєзнавцями на місці розташування музичного училища.

Але тема "Tarnopol AD 1608" а не "Помилка Бриковської"... У цей рік почалось будівництво кам'яної Серединної церкви поряд із старою дерев'яною, будівництво вулиці Руської. Як видно з плану, на час відвідин міста о. Єзуїтами у нього ще не було веж, лише брами; можливо у цей час і почалось їх будівництво... Ось і попробуєм розібратись, як змінювались фортифікації міста у цей період.

1.Sztuka ziem wschodnich Rzeczypospolitej XVI-XVIII, Jerzy Lileyko, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, 2000 ст.169-185 (M. Brykowska , Ze studiów nad architekturą z początku XVII wieku wokół Tarnopola).

2. Матеріали знаходяться у Національному архіві Франції у Парижі (якщо не помиляюсь, Історичний центр Національних архівів [Centre historique des Archives nationales], скорочено CHAN).

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Але тема "Tarnopol AD 1608" а не "Помилка Бриковської"... У цей рік почалось будівництво кам'яної Серединної церкви поряд із старою дерев'яною, будівництво вулиці Руської.

Чи нічого "ненаплутали" з датою?

у 1608р дві башти зі сторони Камянецької брами вже були.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
у 1608р дві башти зі сторони Камянецької брами вже були.

На схемі М.Бриковської їх нема, і північна лінія укріплень проходить південніше від костелу, а у фундаційному акті на костел вказано що вал проходив на відстані 15 ліктів північніше від майбутнього костелу.

P.S. Якщо маєте інформацію - поділіться.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Але тема "Tarnopol AD 1608" а не "Помилка Бриковської"... У цей рік почалось будівництво кам'яної Серединної церкви поряд із старою дерев'яною, будівництво вулиці Руської.

Чи нічого "ненаплутали" з датою?

у 1608р дві башти зі сторони Камянецької брами вже були.

у 1608 році серединна церква була завершена, а не почалось її будівництво. У 1609 її освятили. Тому написав чи не наплутали нічого з датами.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
у 1608р дві башти зі сторони Камянецької брами вже були.

На схемі М.Бриковської їх нема, і північна лінія укріплень проходить південніше від костелу, а у фундаційному акті на костел вказано що вал проходив на відстані 15 ліктів північніше від майбутнього костелу.

У Бриковської не зображено башт. Але ж це не обовязково означає, що їх не було. Крім того на мапі зазначено "rekonstrukcja murow obronnych miasta i zamku". В мому розумінні мури і башти трохи різні речі. Тому башти могла і не вказати.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ваша публикация должна быть проверена модератором

Гость
Вы не авторизованы. Если у вас есть аккаунт, пожалуйста, войдите.
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Загрузка...

×